Informacja o działalności Urzędu Urząd Miejski jest jednostką organizacyjną, przy pomocy której Prezydent jako organ wykonawczy Miasta wykonuje swoje zadania określone w ustawie o samorządzie gminnym, Statucie Miasta oraz ustawach szczególnych i aktach wydanych w celu wykonania tych ustaw. Kierownictwo Urzędu Prezydent Miasta – Czesław Renkiewicz I Zastępca Prezydenta – Roman Rynkowski II Zastępca Prezydenta – Grzegorz Krysa Sekretarz Miasta – Mariusz Klimczyk Skarbnik Miasta – Anna Cyran Siedziba Urzędu Budynek Ratusza Miejskiego - ul. A. Mickiewicza 1 w Suwałkach Budynek przy ul. T. Noniewicza 71A w Suwałkach Czym zajmuje się Urząd? Do zadań Urzędu należy w szczególności: 1. opracowywanie propozycji do projektu budżetu oraz sporządzanie sprawozdań z jego wykonania, 2.opracowywanie projektów programów rozwoju społeczno-gospodarczego Miasta, 3. inicjowanie i zapewnianie realizacji zadań społeczno-gospodarczych, związanych z zaspokajaniem zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej, 4. realizacja dochodów budżetowych, 5. dokonywanie wydatków budżetowych, 6. współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi w realizacji zadań Miasta, 7. nadzorowanie i kontrolowanie działalności jednostek organizacyjnych Miasta w zakresie ustalonym niniejszym Regulaminem, 8. przygotowywanie projektów aktów prawnych Prezydenta oraz projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady i jej komisji, 9. przygotowywanie projektów umów i porozumień, 10. przygotowywanie na potrzeby Prezydenta oraz w celu przedstawienia Radzie, jej komisjom i organom administracji rządowej sprawozdań, analiz i bieżących informacji o realizacji powierzonych zadań, 11. przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski komisji i interpelacje radnych oraz wystąpienia posłów i senatorów, 12. rozpatrywanie skarg i wniosków obywateli 13. prowadzenie postępowania administracyjnego w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz postępowania egzekucyjnego, 14. wykonywanie zadań wynikających z przepisów dotyczących statystyki państwowej, 15. realizacja zadań obronnych i obrony cywilnej – zgodnie z zakresem działania określonym odrębnymi przepisami, 16. wykonywanie czynności związanych z udzielaniem zamówień publicznych wynikających z obowiązujących przepisów, 17. wykonywanie zadań związanych z prowadzeniem strony internetowej i biuletynu informacji publicznej Urzędu Miejskiego, 18. wykonywanie zadań związanych z Systemem Zarządzania Jakością w/g normy PN-EN-ISO 9001:2001 Urzędu Miejskiego, 19. przygotowywanie, prowadzenie i udostępnianie informacji publicznej, 20. prowadzenie w formie elektronicznej spraw przy użyciu oprogramowania do elektronicznego obiegu dokumentów. Jak załatwić sprawę w Urzędzie? 1. Osobiście w godzinach pracy wybranego Wydziału 2. Pisemnie przez wysłanie korespondencji na adres: Urząd Miejski w Suwałkach, ul. A. Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki 3. Telefonicznie – spis telefonów do poszczególnych Wydziałów 4. e-PUAP i gov.pl – za pośrednictwem platform usług administracji publicznej – link do profilu ePUAP 5. BIP – znajdź sprawę oraz potrzebne formularze w Biuletynie Informacji Publicznej Obsługa osób z dysfunkcją słuchu Obsługa osób z dysfunkcją słuchu w Urzędzie Miejskim w Suwałkach jest możliwa z udziałem tłumacza języka migowego będącego pracownikiem Fundacji Diarice. Osoba potrzebująca pomocy (lub osoba w jej imieniu) powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego na 3 dni robocze przed planowaną wizytą. Chęć skorzystania z pomocy tłumacza można zgłosić: 1. osobiście – w Urzędzie Miejskim w Suwałkach, ul. Mickiewicza 1, parter (portiernia), 2. pisemnie na adres: Urząd Miejski w Suwałkach, ul. Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki, 3. za pomocą poczty elektronicznej na adres – org@um.suwalki.pl, 4. telefonicznie na numer – 87 562-80-00. Do zgłoszenia należy podać następujące dane: 1. imię i nazwisko osoby potrzebującej pomocy, 2. wskazanie terminu i godziny wizyty, wydziału lub opisu sprawy, 3. numer telefonu osoby do kontaktu lub adres e-mail. Właściwy wydział do załatwienia sprawy zgłasza potrzebę pomocy tłumacza języka migowego do punktu informacyjnego prowadzonego przez Fundację Diarice przy ul. Wesołej 22 w Suwałkach pod numer telefonu: 505-984-459 Dane teleadresowe: Urząd Miejski w Suwałkach ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki, woj. podlaskie tel. centrala (87) 562-80-00 fax. (87) 562-80-98 e-mail: org@um.suwalki.pl Adres elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP: /UMSuwalki/esp Godziny pracy urzędu: poniedziałek w godz. 8.00 - 16.00 wtorek - piątek w godz. 7.30 - 15.30 Godziny przyjęcia interesantów w Urzędzie Stanu Cywilnego: poniedziałek w godz. 8.00 - 16.00 wtorek - piątek w godz. 7.30 - 14.30 Godziny przyjęcia interesantów w Wydziale Spraw Obywatelskich (dowody osobiste): poniedziałek w godz. 8.00 - 15.30 wtorek - piątek w godz. 7.30 - 15.00 Godziny przyjęcia interesantów w Wydziale Komunikacji: poniedziałek w godz. 8.00 - 16.00 wtorek - piątek w godz. 7.30 - 14.00