Aktualności

Mniej azbestu w Suwałkach

W tym roku z 57 budynków w Suwałkach zostaną bezpłatnie zdemontowane wyroby zawierające azbest i przetransportowane na odpowiednie składowisko.

W celu likwidacji szkodliwego oddziaływania wyrobów azbestowych na środowisko, Miasto Suwałki uruchomiło w 2006 r. program pomocy mieszkańcom Suwałk w usuwaniu tych wyrobów. Zgodnie z jego założeniami osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe oraz spółdzielnie mieszkaniowe mogą złożyć wniosek do Prezydenta Miasta o odbiór ze swojej nieruchomości zdemontowanych wyrobów zawierających azbest. Od lat miasto otrzymuje na ten cel dofinansowane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku.

W 2014 roku Miasto Suwałki wnioskowało do Funduszu o dofinansowanie w wysokości 35.772,33 zł i na taką wysokość dotacji opiewa umowa podpisana z WFOŚiGW.

W wyznaczonym czasie do Urzędu Miejskiego złożono stosowne wnioski o przyznanie pomocy, w usuwaniu eternitu, polegającej na bezpłatnym demontażu wyrobów z azbestem i przetransportowaniu ich na odpowiednie składowisko, w 2014 r., z łącznie z 57 budynków.

Gmina Miasto Suwałki informuje, że realizacja zadania pn. “Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Suwałki w 2014 roku.” jest dotowana na podstawie umowy nr 072/14/B-OZ/AZ--095/DA z dnia 25 czerwca 2014 r. zawartej z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku w wysokości 35.772,33 zł.

Zadanie jest dofinansowane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego pod nazwą „Gospodarowanie odpadami innymi niż komunalne, Część 2) – Usuwanie wyrobów zawierających azbest” oraz ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku.

 

 

03
Lipiec