Pogodne Suwałki to idea promująca Suwałki jako miejsce dobre do życia, otwarte i pogodne. Słowo „pogodne” od początku charakteryzuje pogodę ducha, optymizm oraz dobrą energię pozwalającą na wykorzystanie potencjału miasta w różnych obszarach.

Za pomocą identyfikacji wizualnej chcemy pokazać, że Suwałki to atrakcyjny punkt na mapie Polski.

Nowy system ma też oddziaływać na jak najwięcej obszarów tożsamości miasta – nie tylko turystyki, ale też sportu, kultury, biznesu czy samorządu.


Strategia Promocji Miasta Suwałki do roku 2027, z perspektywą do 2030 r. została przygotowana z myślą o realizacji kompleksowego i szeroko zakrojonego programu działań promocyjnych miasta. Dokument jest kontynuacją założeń Strategii Promocji Miasta Suwałki na lata 2016-2020. Należy podkreślić jednak, że od przyjęcia Strategii Promocji Miasta Suwałki na lata 2016-2020, w sferze komunikowania się samorządu z mieszkańcami, turystami czy inwestorami zmienił się zarówno sposób w jaki się komunikujemy, jak i adresaci, czyli odbiorcy i jednocześnie uczestnicy miejskiego dialogu. Przemianie uległa nie tyle ich ocena miasta jako środowiska życia czy wypoczynku, ale ich motywacje w czasach wypełnionych niepewnością, kolejnymi kryzysami – od pandemii po kryzys energetyczny. Te uwarunkowania pokazały nam wszystkim, jak istotna jest szybka i adekwatna komunikacja międzyludzka w mieście. Jak dużą rolę odgrywają w niej zwłaszcza media społecznościowe.

Uzasadnieniem dla niniejszej pracy jest rosnące znaczenie komunikacji w rozwoju wspólnot lokalnych, ale też konkretne wyzwania określone w kluczowym dokumencie „Suwałki 2030. Strategia rozwoju”.

Są to przede wszystkim wymienione tam:

  • polityka informacyjno-edukacyjna wzmacniająca tożsamość lokalną mieszkańców,
  • promocja społecznej odpowiedzialności biznesu i inne działania wspierające konkurencyjność suwalskich przedsiębiorstw,
  • promocja gospodarcza,
  • promowanie konkretnych działań dot. środowiska: mniejszej energochłonności miasta, rozsączania wód deszczowych, segregacji odpadów, gospodarki obiegu zamkniętego, wykorzystania OZE itp.

Nowa Strategia powinna dać miastu energię do wejścia w kolejne lata z nowymi pomysłami i ambitnymi celami do osiągnięcia już w perspektywie najbliższych kilku lat. Punktem wyjścia do wypracowania nowej odsłony marki miasta było przeprowadzenie szczegółowej diagnozy tożsamości i wizerunku Suwałk.
Zrealizowane na etapie analitycznym projektu badania ilościowe i jakościowe dały pogłębiony obraz miasta, a także pomysły do rozwoju na dalszych etapach
projektowania koncepcji marki i kierunków działań strategicznych.

Księga Znaku Pobierz
Logotyp PNG_zip Pobierz
Logotyp PDF_zip Pobierz
Strategia promocji Miasta Suwałki do roku 2027, z perspektywą do 2030 r. Pobierz


Materiały i akcesoria promocyjne

Materiałami promocyjnymi określa się wydawnictwa drukowane (albumy, foldery, ulotki, broszury, informatory, mapy, plany miasta, plakaty, kalendarze) lub multimedialne (filmy, DVD, strony www) o treści promującej walory inwestycyjno-gospodarcze, turystyczne, kulturowe oraz kulturalne i sportowe Miasta Suwałki, opatrzone w herb miasta Suwałki bądź logo miasta Suwałki, finansowane ze środków budżetowych Urzędu Miejskiego w Suwałkach.

Akcesoriami promocyjnymi określa się gadżety promocyjne (koszulki, czapeczki, znaczki, kubki, długopisy, maskotki, notesy, notatniki itp.) opatrzone herbem Miasta Suwałki bądź logo Miasta, finansowane ze środków budżetowych Urzędu Miejskiego w Suwałkach.

Zasady wydawania materiałów i akcesoriów promocyjnych Pobierz
Wniosek o wydanie materiałów i akcesoriów promocyjnych Pobierz