Czesław Renkiewicz, Prezydent Suwałk był dziś gościem II Wschodniego Forum Drogowego: Kruszywo-Cement-Beton. Wydarzenie, które potrwa do piątku (16 marca) odbywa się w Suwałkach. Wykonawcy dróg, inwestorzy, firmy budowlane – wszyscy rozmawiają o tym jakie drogi, gdzie, kiedy i w jakiej technologii powstaną.
Prezentację otwierająca pierwszy dzień „Forum” wygłosił Prezydent Suwałk. Czesław Renkiewicz omówił temat dot. tego, że Suwałki są bramą na północ Europy.
- Przez nasze miasto biegną ważne w skali europejskiej korytarze transportowe wpisane do sieci TEN-T. Czy są to drogi, czy kolej - te szlaki przebiegają przez Suwałki. Budowa trasy Via Baltica jest bardzo zaawansowana. Budowa kolei rozkręca się. Niestety niepokoi mnie i wielu samorządowców z tej części Polski plan budowy szlaku Via Carpatia czyli drogi łączącej Morze Bałtyckie z południem Europy – mówił w swoim wystąpieniu Prezydent Suwałk.
W naszym województwie trasa ta ma przebiegać z Białegostoku w stronę Knyszyna, Ełku, a dalej szlakiem Via Baltica do Suwałk.
Poprowadzenie w ten sposób tej drogi to zdaniem Prezydenta Suwałk nieuzasadnione wydłużenie trasy ze stolicy województwa w kierunku państw nadbałtyckich.
- To konsekwencje środowiskowe, finansowe i logistyczne. 30 km dłuższa droga to droższy koszt jej budowy, to większe zanieczyszczenie środowiska przez dłużej jadące ciężarówki oraz wyższe koszty transportu towarów. Ja i wiele osób uważa, że korzystniejszym byłoby poprowadzenie tej trasy po drodze krajowej nr 8 czyli z Białegostoku przez Korycin do Augustowa – mówił Prezydent Suwałk.
Polski Kongres Drogowy, który jest inicjatorem II Wschodniego Forum Drogowego: Kruszywo-Cement-Beton to inicjatywa społeczna, która chce zapewnić kierowcom jednolite standardy na całej sieci dróg publicznych. Członkowie stowarzyszenia chcą w sprawach ważnych zabierać głos i wpływać na decyzje oraz aktywnie działać w czasie ich realizacji.
O tym co w ramach „Forum” wydarzy się w Suwałkach można przeczytać TUTAJ.
Inicjatywa powołania Polskiego Kongresu Drogowego narodziła się w czasie I Forum Zarządców Drogowych jesienią 2004 roku. Polski Kongres Drogowy, jako reprezentacja całej branży, chce być doradcą, opiniodawcą i służyć fachową pomocą w obszarze podejmowanych decyzji i działań. Będzie również obiektywnym recenzentem wszystkich tych działań.