PAIiIZ zaprasza polskich przedsiębiorców do udziału w XIII edycji China International Consumer Goods Fair, które odbędą się od 8 do 11 czerwca w Ningbo.
Central and Eastern European Countries’ Products Expo 2014 to nazwa wydarzenia, które będzie zasadniczym elementem targów. Będzie to ekspozycja towarów oferowanych przez eksporterów z Europy Środkowej i Wschodniej. Oprócz tego przedsiębiorcy wezmą udział w organizowanych na poziomie ministerialnym konferencjach dotyczących współpracy handlowo-inwestycyjnej oraz tygodniu wymiany kulturalnej.
Ningbo to jeden z wiodących ośrodków gospodarczych prowincji Zhejiang, drugie co do wielkości miasto, po Hangzhou. Przez wiele lat część prezentowanej oferty skierowana była do firm zagranicznych zajmujących się zaopatrzeniem w Chinach, zakupami gotowych towarów z przeznaczeniem na rynki Europy czy USA. Od pewnego czasu zauważalne jest zdecydowane poszerzenie akcentów gospodarczych w Chinach i zwrócenie większej uwagi na zaktywizowanie konsumpcji wewnętrznej i stopniowy wzrost konsumpcji. Warto wspomnieć, iż tendencje te sprzyjają wzrostowi polskiego eksportu do Chin, który w 2013 roku odnotował przyrost o 17%.
Zapoczątkowana w kwietniu 2012 roku, przez ówczesnego premiera Chin Wen Jiabao, Inicjatywa Warszawska, ma na celu zacieśnianie współpracy pomiędzy ChRL a państwami Europy Środkowo-Wschodniej oraz przyczynić się do dalszej intensyfikacji w zakresie współpracy handlowej i inwestycyjnej.
Informacje dotyczące udziału w targach:
• Bezpłatne stoiska dla polskich firm - standardowy wymiar stoiska to 9 m.kw.
• Obsługę logistyczną - bezpłatny transport z Szanghaju do Ningbo oraz transport pomiędzy hotelem a kompleksem targowym;
• Rabaty w hotelach na miejscu w Ningbo – hotele 3, 4, 5 – gwiazdkowe w cenie 50-150 USD/dobę hotelową;
• Udział w wydarzeniach organizowanych w czasie targów oraz w spotkaniach B2B;
• Pomoc przy przygotowaniu Państwa wizyty.
Firmy zainteresowane udziałem w targach proszone są o wypełnienie formularza: http://www.gochina.gov.pl/CICGF_2014_Ningbo do 31 marca.
Ilość bezpłatnych stoisk jest ograniczona, wyłącznie dla wyselekcjonowanych firm.
Rekrutację eksporterów i zgłoszenia do udziału w ekspozycji prowadzi w kraju PAIiIZ, która służy także szeregiem praktycznych uwag i wskazówek związanych z przygotowaniem się do tej imprezy (w tym ważne formalności w odniesieniu do dostaw próbek towarów, aranżacji stoisk itp.)
Podczas spotkania prezentowana będzie oferta towarów rynkowych, a szczególnie istotne są takie branże, jak artykuły spożywcze, biżuteria, kosmetyki, nowoczesne wzornictwo wyrobów rynkowych (szkło, kryształ). Wydarzenie również ma charakter wizerunkowy promujący Polskę, jako kraj posiadający interesującą ofertę eksportową skierowaną do chińskich klientów.
Wykorzystując obecność polskich eksporterów artykułów konsumpcyjnych PAIiIZ we współpracy z WPHI Szanghaj planuje zorganizować spotkanie w szanghajskiej Strefie Wolnego Handlu (Free Trade Zone) oraz spotkania matchmakingowe w prowincji Zhejiang. (PAIiIZ)