Aktualności

,,Suwalszczyzna" Podlaską Marką Roku

źródło: soksuwalki.eu

Zespół Pieśni i Tańca „Suwalszczyzna” z tytułem Podlaskiej Marki Roku. O przyznaniu wyróżnienia zdecydowali internauci. W poniedziałek (02.04) zakończyło się głosowanie, w którym uczestniczyło ponad 12 tysięcy osób. ,,Suwalszczyzna” uzyskała 3016 głosów. Pozostałych zwycięzców Podlaskiej Marki Roku poznamy we wtorek – 24 kwietnia podczas uroczystej gali w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Wtedy też ,,Suwalszczyzna” odbierze swoje wyróżnienie.

Zespół Pieśni i Tańca SUWALSZCZYZNA jest jednym z najstarszych zespołów folklorystycznych w Polsce. Od ponad 60 lat kontynuuje wielopokoleniowe dzieło, porywa do tańca, wzrusza i bawi popularyzując rodzimą kulturę. Ponad półwieczną pasję i umiejętności prezentował dotychczas na koncertach, festiwalach i tournées w Polsce i w 11 innych krajach: na Litwie, Białorusi, Ukrainie, Łotwie, w Estonii, Francji, Niemczech, Rosji, Belgii, Gruzji, Turcji.

Zespół tworzą cztery grupy: „Filary” – grupa reprezentacyjna; „Patroni” – dorośli obywatele kontynuujący lokalne tradycje; „Dinozaury” – zrekonstruowana grupa tancerzy z lat 80. i „Dzieci Suwalszczyzny” – adepci przyszłej reprezentacji (samodzielnie już tańczący!).

Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów odbywających się na terenie regionu, organizowany nieprzerwanie od 14 lat przez Marszałka Województwa Podlaskiego i niezmiennie cieszący się dużym zainteresowaniem regionalnych producentów i konsumentów.

W ciągu ostatniej dekady w konkursie rywalizowało łącznie kilkaset produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski. Wśród laureatów znajdują się zarówno produkty dużych podlaskich przedsiębiorstw, takich jak np.: Mlekovita, Polmos, Pronar, ale również drobnych producentów, kultywujących tradycje dziedzictwa kulturowego regionu.

Otrzymanie tytułu Podlaskiej Marki Roku nie wynika z wysokości sprzedaży, czy z liczby zatrudnionych pracowników, ale z wysokiej jakości i unikatowych walorów wytwarzanych produktów. Podlaska Marka przyznawana jest więc najciekawszym inicjatywom, najpiękniejszym miejscom oraz najlepszym produktom, których wspólnym mianownikiem jest obszar ich realizacji – województwo podlaskie.

Laureatów wskazują – niezależnie od siebie – kapituła konkursu, składająca się m.in. z reprezentantów Rady Przedsiębiorczości, przedstawicieli świata sztuki, kultury, mediów, gospodarki, organizacji pozarządowych (wyłaniająca siedmiu nagrodzonych) oraz konsumenci, wybierający jednego zwycięzcę w głosowaniu internetowym.

Udział w konkursie to same korzyści – szerokie zainteresowanie konsumentów i mediów, nagrody finansowe, możliwość wykorzystywania logo konkursu oraz spotów promujących zwycięzców w akcjach reklamowych, ale przede wszystkim wzmocnienie prestiżu, dzięki możliwości dołączenia do zupełnie wyjątkowego grona – najlepszych podlaskich produktów.

 

źródło: soksuwalki.eu , podlaskamarka.pl , wrotapodlasia.pl

03
Kwiecień