Wydział Organizacyjny

Do zadań Wydziału Organizacyjnego należą sprawy organizacji i funkcjonowania Urzędu, spraw pracowniczych, a w szczególności:

1) w zakresie organizacji i funkcjonowania Urzędu:
    • przygotowywania aktów prawnych dotyczących organizacji i funkcjonowania Urzędu,
    • prowadzenia spraw dotyczących upoważnień udzielonych przez Prezydenta pracownikom Urzędu do wydawania decyzji w sprawach  indywidualnych,
    • wdrażanie i nadzór nad przestrzeganiem zasad instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i rzeczowego wykazu akt,
    • przygotowywanie projektów rozstrzygnięć w sprawach sporów kompetencyjnych między wydziałami,
    • nadzorowanie przestrzegania w Urzędzie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego,
    • przyjmowanie, wysyłanie oraz rejestracja korespondencji,
    • koordynowanie prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem na terenie miasta wyborów i referendów,
    • nadzór nad funkcjonowaniem systemu teleinformatycznego do elektronicznego zarządzania dokumentacją,
2) w zakresie spraw kadrowych:
    • prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych podległych Radzie z zastrzeżeniem § 26 ust. 1 pkt 5 niniejszego Regulaminu,
    • prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem kierowników powiatowych służb inspekcji i straży w uzgodnieniuz Wojewodą, a także wykonywanie wobec nich czynności w sprawach z zakresu prawa pracy, jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej,
    • organizowanie prac związanych z przeprowadzaniem ocen kwalifikacyjnych i przeglądów kadrowych,
    • nadzorowanie przestrzegania dyscypliny pracy w Urzędzie,
    • planowanie i koordynacja szkoleń i dokształceń pracowników,
    • prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych z wyłączeniem kierowników jednostek podległych Wydziałowi Oświaty, Wychowania i Sportu,
    • prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników i ich rodzin,
    • przygotowywanie dokumentacji emerytalno-rentowej pracownikom,
    • sporządzanie sprawozdawczości statystycznej w zakresie zatrudnienia i czasu pracy,
    • planowanie i gospodarowanie funduszem płac,
3) w zakresie administracyjno-gospodarczym:
    • zapewnienie utrzymania właściwego stanu technicznego budynków Urzędu i ich ochrony,
    • prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym,
    • gospodarowanie środkami rzeczowymi, taborem samochodowym, drukami i formularzami,
    • zamawianie, rozprowadzanie i ewidencjonowanie stempli i pieczęci oraz dzienników promulgacyjnych i prasy,
    • koordynacja spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Urzędu,
    • naprawa i konserwacja sprzętu stanowiącego wyposażenie Urzędu,
    • zapewnienie właściwej informacji wizualnej w Urzędzie,
    • prowadzenie archiwum zakładowego, kancelarii ogólnej Urzędu i małej poligrafii,
    • zapewnienie przepływu dokumentów pomiędzy siedzibami Urzędu,
    • prowadzenie spraw związanych z dostawą na potrzeby Urzędu Miejskiego wszelkich mediów tj.: centralnego ogrzewania, energii elektrycznej, wody, odprowadzania ścieków i środków łączności telefonicznej,
4) w zakresie spraw BHP:
    • szkolenie  pracowników  pod względem bhp – wstępne, czyli instruktaż ogólny, przed dopuszczeniem ich do pracy,
    • prowadzenie spraw związanych z wypadkami przy pracy,
    • przeprowadzanie kontroli w zakresie warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp w Urzędzie,
    • sporządzanie i przedstawianie Prezydentowi, raz w roku, raportu o stanie bhp w Urzędzie,
    • udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczącej modernizacji zakładu pracy albo jego części pod kątem zgłaszania wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bhp,
    • udział w przekazywaniu do użytkowania nowo wybudowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy oraz inne urządzenia mające wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników,
    • przedstawianie Prezydentowi wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowisku pracy,
    • prowadzenie spraw dotyczących podmiotów, w których wykonywana jest kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna,
5) prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych.


Wydział przy znakowaniu spraw używa symbolu OR.
p.o. Naczelnika - Mirosław Cur