Pełnomocnik Prezydenta Miasta do Spraw Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi
Do zadań Biura Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi należą sprawy związane ze współpracą z organizacjami pozarządowymi, a w szczególności:
1) przygotowywanie projektów rocznych programów współpracy z organizacjami pozarządowymi Miasta Suwałk oraz sprawozdań z ich realizacji;
2) współpraca z organizacjami pozarządowymi, Suwalską Radą Działalności Pożytku Publicznego i Suwalską Radą Seniorów;
3) obsługa techniczno-administracyjna Suwalskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego i Suwalskiej Rady Seniorów;
4) koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie przygotowywania propozycji regulacji prawnych dotyczących współpracy
z organizacjami pozarządowymi;
5) prowadzenie konsultacji społecznych z organizacjami pozarządowymi w sprawach dotyczących współpracy z Miastem;
6) koordynowanie realizacji zadań Miasta dotyczących współpracy z organizacjami pozarządowymi, związkami, stowarzyszeniami, fundacjami i innymi organizacjami;
7) podejmowanie działań w zakresie analizy potrzeb organizacji pozarządowych
i przygotowywanie instrumentów pomocy;
8) prowadzenie bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na terenie Suwałk;
9) upowszechnianie informacji na temat zasad tworzenia i funkcjonowania organizacji pozarządowych;
10) organizowanie szkoleń/warsztatów dla organizacji pozarządowych działających na terenie Miasta Suwałk lub mających siedzibę w Suwałkach;
11) prowadzenie monitoringu źródeł pozyskiwania środków zewnętrznych i informowanie organizacji pozarządowych o takich możliwościach;
12) przygotowywanie wniosków o pozyskiwanie środków zewnętrznych przeznaczonych na realizację zadań współpracy z organizacjami pozarządowymi;
13) współpraca z innymi wydziałami Urzędu w realizacji otwartych konkursów ofert ogłaszanych przez Miasto Suwałki;
14) realizowanie i dbanie o właściwą komunikację między organizacjami pozarządowymi
a Urzędem Miejskim w Suwałkach;
15) promowanie działalności organizacji pozarządowych w środkach masowego przekazu;
16) monitorowanie procesu wykonania planów i zadań z zakresu współpracy
z organizacjami pozarządowymi;
17) prowadzenie ewidencji stowarzyszeń z wyłączeniem ewidencji uczniowskich klubów sportowych i stowarzyszeń kultury fizycznej nieprowadzących działalności gospodarczej;
18) prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad stowarzyszeniami i fundacjami, mającymi siedzibę na terenie miasta Suwałki.
19) publikowanie informacji dla organizacji pozarządowych w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Urzędu;
20) prowadzenie Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych w zakresie:
a) udzielania informacji dotyczących podstawowych aspektów działania organizacji pozarządowych;
b) wsparcia merytorycznego, technicznego, informacyjnego i promocyjnego dla organizacji pozarządowych działających na terenie Miasta Suwałk;
c) poradnictwa w obszarze współpracy organizacji pozarządowych
z Urzędem Miejskim w Suwałkach i z podległymi jednostkami organizacyjnymi;
d) udostępnianie organizacjom pozarządowym pomieszczeń biurowych, stanowiska komputerowego i innych pomieszczeń Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych;
e) organizacja i koordynacja innych bezpłatnych projektów dla mieszkańców Suwałk na bazie Centrum na podstawie odrębnych porozumień z organizacją pozarządową nie kolidujących z pracą Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych.
Kierownik Biura - Agnieszka Szyszko
Przyjmuje Interesantów w:
poniedziałek, w godz. 08.00-16.00
wtorek - piątek, w godz. 07.30 - 15.30
- ul. Kościuszki 71
- (87) 562-82-01
- aszyszko@um.suwalki.pl