Aktualności

Dotacje na remonty zabytków w 2015r.

Jeszcze do 31 marca można składać wnioski o przyznanie dofinansowania na remont obiektów zabytkowych zlokalizowanych na terenie Miasta Suwałki. Do rozdysponowania jest 200 tysięcy złotych. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami związanymi ze złożeniem wniosku o przyznanie dotacji.

- W tym roku, podobnie jak w roku ubiegłym, w Budżecie Miasta zarezerwowaliśmy 200 tysięcy złotych, które przeznaczymy na dotacje do remontów zabytkowych, suwalskich budynków – informuje Czesław Renkiewicz, Prezydent SuwałkDzięki ubiegłorocznym dotacjom udało się wyremontować 4 elewacje na kamienicach zlokalizowanych wokół Placu Marii Konopnickiej, a także przeprowadzić prace w dwóch obiektach sakralnych – dodaje Prezydent Suwałk.

Zasady przyznawania dotacji na remonty zabytków określa UCHWAŁA NR XLII/457/2013 RADY MIEJSKIEJ W SUWAŁKACH z dnia 27 listopada 2013 r.

Przyznanie dotacji odbywa się na podstawie wniosku, którego formularz stanowi załącznik do uchwały.

Wniosek o przyznanie dotacji powinien zawierać następujące dane i załączniki:

  • imię i nazwisko, adres zamieszkania wnioskodawcy - osoby fizycznej lub nazwę, adres i siedzibę wnioskodawcy - jednostki organizacyjnej,
  • nazwę i dane obiektu zabytkowego,
  • udokumentowanie tytułu prawnego do budynku lub stosownego upoważnienia podmiotu posiadającego taki tytuł,
  • określenie zakresu prac, na które ma być przyznana dotacja, z uwzględnieniem technologii konserwatorskiej i etapowania robót możliwych do oddzielenia,
  • określenie wysokości dotacji, o którą ubiega się wnioskodawca,
  • kosztorys inwestorski planowanych prac,
  • decyzję właściwego organu ochrony zabytków zezwalającą na przeprowadzenie prac lub robót budowlanych przy zabytku,
  • pozwolenie na budowę, o ile prace wymagają uzyskania takiego pozwolenia lub potwierdzenie zgłoszenia robót budowlanych,
  • wykaz prac wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przy budynku, którego dotyczy wniosek, z podaniem źródeł finansowania i wysokości wydatków poniesionych na ich przeprowadzenie,
  • zgodę właściciela (współwłaścicieli) budynku lub użytkownika wieczystego nieruchomości gruntowej, na której znajduje się budynek, na przeprowadzenie prac objętych wnioskiem,
  • informację o uzyskanych dotychczas środkach publicznych, przeznaczonych na przeprowadzenie prac przy budynku, którego dotyczy wniosek,
  • oświadczenie wnioskodawcy o pokryciu pozostałej części kosztów zadania objętego dotacją lub o zapewnieniu innego źródła finansowania pozostałej kwoty.

Uzupełnione o te dokumenty wnioski należy kierować do Prezydenta Miasta Suwałk za pośrednictwem kancelarii Urzędu Miejskiego w Suwałkach w terminie do dnia 31 marca 2015 r.

W razie nierozdzielenia wszystkich środków istnieje możliwość ogłoszenia dodatkowego terminu naboru wniosków o dotacje do dnia 31 maja 2015 r.

W ubiegłym roku dotacje, na łączną kwotę 200 000, - zł, zostały przydzielone na prace przy następujących obiektach:

  1. budynek przy ul. M. Konopnickiej 8, remont elewacji i dachu, 47 000, - zł,
  2. Kaplica Cmentarna ul. Bakałarzewska, remont wieży i dachu, 40 000, - zł,
  3. Kościół Ewangelicko-Augsburski, ul. T. Kościuszki 12, remont zewnętrznych drzwi do zakrystii, 3 000, - zł,
  4. budynek przy ul. Krótkiej 8, remont elewacji i iluminacja, 45 000, - zł,
  5. budynki przy ul. M. Konopnickiej 12 i 14, remont elewacji i iluminacja, 65 000, - zł

Zapraszamy do obejrzenia efektów remontów poszczególnych obiektów klikając w powyższe linki.

Zdjęcia: InwestycjeSuwalki.org

13
Luty