Jeszcze do 31 marca można składać wnioski o przyznanie dofinansowania na remont obiektów zabytkowych zlokalizowanych na terenie Miasta Suwałki. Do rozdysponowania jest 200 tysięcy złotych. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami związanymi ze złożeniem wniosku o przyznanie dotacji.
- W tym roku, podobnie jak w roku ubiegłym, w Budżecie Miasta zarezerwowaliśmy 200 tysięcy złotych, które przeznaczymy na dotacje do remontów zabytkowych, suwalskich budynków – informuje Czesław Renkiewicz, Prezydent Suwałk – Dzięki ubiegłorocznym dotacjom udało się wyremontować 4 elewacje na kamienicach zlokalizowanych wokół Placu Marii Konopnickiej, a także przeprowadzić prace w dwóch obiektach sakralnych – dodaje Prezydent Suwałk.
Zasady przyznawania dotacji na remonty zabytków określa UCHWAŁA NR XLII/457/2013 RADY MIEJSKIEJ W SUWAŁKACH z dnia 27 listopada 2013 r.
Przyznanie dotacji odbywa się na podstawie wniosku, którego formularz stanowi załącznik do uchwały.
Wniosek o przyznanie dotacji powinien zawierać następujące dane i załączniki:
- imię i nazwisko, adres zamieszkania wnioskodawcy - osoby fizycznej lub nazwę, adres i siedzibę wnioskodawcy - jednostki organizacyjnej,
- nazwę i dane obiektu zabytkowego,
- udokumentowanie tytułu prawnego do budynku lub stosownego upoważnienia podmiotu posiadającego taki tytuł,
- określenie zakresu prac, na które ma być przyznana dotacja, z uwzględnieniem technologii konserwatorskiej i etapowania robót możliwych do oddzielenia,
- określenie wysokości dotacji, o którą ubiega się wnioskodawca,
- kosztorys inwestorski planowanych prac,
- decyzję właściwego organu ochrony zabytków zezwalającą na przeprowadzenie prac lub robót budowlanych przy zabytku,
- pozwolenie na budowę, o ile prace wymagają uzyskania takiego pozwolenia lub potwierdzenie zgłoszenia robót budowlanych,
- wykaz prac wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przy budynku, którego dotyczy wniosek, z podaniem źródeł finansowania i wysokości wydatków poniesionych na ich przeprowadzenie,
- zgodę właściciela (współwłaścicieli) budynku lub użytkownika wieczystego nieruchomości gruntowej, na której znajduje się budynek, na przeprowadzenie prac objętych wnioskiem,
- informację o uzyskanych dotychczas środkach publicznych, przeznaczonych na przeprowadzenie prac przy budynku, którego dotyczy wniosek,
- oświadczenie wnioskodawcy o pokryciu pozostałej części kosztów zadania objętego dotacją lub o zapewnieniu innego źródła finansowania pozostałej kwoty.
Uzupełnione o te dokumenty wnioski należy kierować do Prezydenta Miasta Suwałk za pośrednictwem kancelarii Urzędu Miejskiego w Suwałkach w terminie do dnia 31 marca 2015 r.
W razie nierozdzielenia wszystkich środków istnieje możliwość ogłoszenia dodatkowego terminu naboru wniosków o dotacje do dnia 31 maja 2015 r.
W ubiegłym roku dotacje, na łączną kwotę 200 000, - zł, zostały przydzielone na prace przy następujących obiektach:
- budynek przy ul. M. Konopnickiej 8, remont elewacji i dachu, 47 000, - zł,
- Kaplica Cmentarna ul. Bakałarzewska, remont wieży i dachu, 40 000, - zł,
- Kościół Ewangelicko-Augsburski, ul. T. Kościuszki 12, remont zewnętrznych drzwi do zakrystii, 3 000, - zł,
- budynek przy ul. Krótkiej 8, remont elewacji i iluminacja, 45 000, - zł,
- budynki przy ul. M. Konopnickiej 12 i 14, remont elewacji i iluminacja, 65 000, - zł
Zapraszamy do obejrzenia efektów remontów poszczególnych obiektów klikając w powyższe linki.
Zdjęcia: InwestycjeSuwalki.org