Michał Chołodowski z Zespołu Szkół Technicznych w Suwałkach wygrał konkurs na logo Projektu YE. Konkurs był skierowany do wszystkich uczniów Szkół ponadgimnazjalnych biorących udział w projekcie „Young Eyes” w ramach programu Erasmus + 2014-2020.
Tak o konkursie mówi zwycięzca Michał Chołodowski:
Pomysł logo zaczął się od tego, że dowiedziałem się o konkursie od mojej wychowaczyni. Pomyślałem, że dlaczego miałbym nie spróbować. Zacząłem tworzyć. Na początku nie miałem weny. Projekt miał składać się z samych liter połączonych ze sobą w ciekawy sposób. Po jakimś czasie stwierdziłem, że muszę zrobić coś, co nawiąże do projektu (same litery z niczym się nie kojarzą). Projekt skierowany jest do młodych, chętnych osób, dlatego skojarzyło mi się hasło: otwarty i pomyślałem o dłoniach, lecz logo powinno przyciągać prostotą. Dlatego tę cechę zasymbolizowałem kwadratem przeciętym w połowie i otwartym. Następnie na podstawie tego tworzyłem resztę elementów. Nazwa YOUNG EYES skojarzyła mi się z kreatywnością, pomysłowością, ale i odwagą. Dlatego umieściłem człowieka w środku, który wyłania się spośród tłumu, a to przecież odwaga. Na koniec dopasowałem typograficznie napis: YOUNG EYES, następnie dopasowałem kolorystykę i logo było gotowe. Wysłałem logo. I już w zasadzie zapomniałem o tym konkursie, bo nawet nie spodziewałem się tego co stanie się później, powiem więcej nie brałem tego pod uwagę. Aż tu nagle miła niespodzianka: "Wielkie gratulacje za najlepsze logo YE!".
Projekt Young Eyes realizowany jest w ramach programu Erasmus + 2014-2020.
Partnerzy projektu to:
1/ Innovation Circle Network (ICN) – międzynarodowe stowarzyszenie, lider projektu
2/ Gmina Rauna, Region Vidzeme, Łotwa
3/ Powiat Jelgava, Łotwa
4/ Planning Aid for Scotland, Edynburg, NGO, Szkocja
5/ Miasto Roberstfors, Szwecja
6/ Miasto Suwałki, Polska
Grupą docelową projektu jest młodzież: 14-20 lat, ze szkół, rad miejskich/ klubów, NGO's lub osoby indywidualne, które chcą uczestniczyć w projekcie YE. Uczestnicy projektu mogą stać się zaangażowanymi obywatelami/ mieszkańcami i wnieść nowe pomysły dotyczące ulepszeń w swoich rodzinnych miastach/ miejscowościach, pod kierunkiem profesjonalistów.
W Suwałkach: do udziału w projekcie zaproszono uczniów 4 szkół: I LO, II LO, III LO
i Zespołu Szkół Technicznych.
Cele projektu to:
- wpływanie na rozwój miast i atrakcyjność miejsca poprzez opracowanie użytecznych propozycji ze strony młodzieży, jako jej wkład w procesie podejmowania decyzji;
- wzmocnienie promocji miejsca i zaproponowanie różnorodnych działań promocyjnych w Internecie i innych mediach;
- podniesienie świadomości i zwiększenie kompetencji młodzieży w kilku dziedzinach (komunikacji, języka, polityki, geografii, historii, planowania, itd.);
- podniesienie poziomu świadomości wśród decydentów nt. udziału młodzieży, rozwoju społeczności, atrakcyjności i promocji miejsca.