Konkurs "Jak zostać EDUinspiratorem? " jest skierowany do osób, które brały udział w projektach realizowanych w latach 2007-2013 w ramach następujących programów: COMENIUS, ERASMUS, LEONARDO DA VINCI, GRUNDTVIG, Młodzież w Działaniu, Polsko-Litewski Fundusz Wymiany Młodzieży. Zainteresowani mogą zgłaszać się do 10 października. Na EDUinspiratorów czekają tablety oraz szkolenia z budowania wizerunku organizacji.
EDUinspirator to osoba, która dzięki projektowi rozpoczęła swoją przygodę z działalnością edukacyjną, rozwinęła się oraz pozytywnie wpłynęła na środowisko lokalne. EDUinspirator podejmuje również dodatkowe inicjatywy oraz pracę na rzecz osób trzecich, przyczynia się do ich sukcesu albo pomaga rozwinąć im nowe umiejętności. Z tego właśnie powodu tegoroczne hasło konkursowe brzmi „Jak motywuję innych do działania?”.
EDUinspiratorem mogą zostać uczniowie, studenci, młodzież, dorośli słuchacze, w tym seniorzy, nauczyciele, trenerzy, edukatorzy, wykładowcy, pracownicy młodzieżowi i inni pracownicy uczelni wyższych oraz kadry zarządzającej w systemie edukacji formalnej i pozaformalnej, pracownicy instytucji publicznych i niepublicznych, przedstawiciele organizacji, przedsiębiorcy i pracownicy firm.
Osoby, które chcą wziąć udział w konkursie, powinny: zapoznać się z regulaminem konkursu; zapoznać się z przewodnikiem dla uczestników konkursu; zalogować się w systemie www.online.frse.org.pl (osoby, które nie mają konta muszą je utworzyć);
starannie wypełnić dokumentację konkursową; wysłać uzupełniony dokument (w postaci elektronicznej) do FRSE.
Regulamin i szczegółowe informacje na stronie internetowej www.eduinspiracje.org.pl.
Opisane przez uczestników działania oceniane będą według poniższych kryteriów.
- znaczenie (Dlaczego moje działanie było ważne? W jaki sposób działanie odpowiadało na potrzeby i oczekiwania otoczenia? Jakie inne działania edukacyjne na rzecz osób trzecich podejmuję?);
- skuteczność (Jakie były najbardziej widoczne rezultaty mojego działania? Co stanowiło jego największą wartość?);
- efektywność (Co podczas realizacji działania było największym źródłem satysfakcji? Jak moje uczestnictwo w projekcie zmieniło sytuację osobistą i zawodową moją i innych?);
- oddziaływanie i wpływ (Jaki był praktyczny wymiar mojego działania? Jakich inspiracji dostarczyło moje działanie? Jakie były najbardziej widoczne rezultaty moich działań? Co stanowiło ich największą wartość?);
- atrakcyjność (Jak postrzegane było moje działanie przez innych?).
Na podstawie przysłanych zgłoszeń organizatorzy przygotują dokumentację dla Kapituły, która dokona wyboru laureatów. Nagrody zostaną wręczone podczas Gali Wręczenia Nagród Edukacyjnych Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Ceremonia odbędzie się w listopadzie.
Nagrody dla EDUinspiratorów to tablety oraz szkolenia z budowania wizerunku organizacji.