Aktualności

Przypominamy o obowiązku złożenia ankiet

Od sierpnia  2021 r. na terenie naszego miasta Urząd Miejski prowadzi akcję, której celem jest określenie sposobu ogrzewania domów w Suwałkach.

Dlatego też do Państwa domów dostarczone zostały deklaracje dotyczące źródeł ciepła i źródeł spalania paliw oraz ankieta inwentaryzacji źródeł emisji na terenie Miasta Suwałki, dotycząca sposobów ogrzewania budynków na terenie Suwałk.

Do tej pory do Urzędu Miejskiego w Suwałkach wpłynęło około 1800 deklaracji i 1600 ankiet, na 4500 wysłanych.

Ww. działania podjęte zostały w trosce o poprawę jakości powietrza w naszym mieście.

Przypominamy, że obowiązek złożenia deklaracji dotyczącej źródeł ciepła i źródeł spalania paliw, związany z obowiązkiem złożenia deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (Formularz A – budynki i lokale mieszkalne i B – budynki niemieszkalne.)

Obowiązek wynika z Ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów. Od 1 lipca. każdy właściciel lub zarządca budynku jest zobowiązany złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Na złożenie deklaracji dla budynków, które już istnieją, właściciel lub zarządca ma 12 miesięcy.  Dla nowo powstałych budynków termin ten będzie wynosił 14 dni od daty uruchomienia źródła ciepła.

Deklarację można złożyć:

  • w formie elektronicznej, przez internet (https://zone.gunb.gov.pl/)
  • w formie papierowej – wypełniony dokument można wysłać albo złożyć osobiście w  Urzędzie Miejskim w Suwałkach, pok. nr 5  lub przesłać mailem na adres: osgk@um.suwalki.pl

W związku z powyższym zwracamy się, do tych z Państwa którzy nie złożyli jeszcze ww. dokumentów, z uprzejma prośbą o wypełnienie ankiety i deklaracji i dostarczenie do Urzędu Miejskiego w Suwałkach.
 
Szczegóły mogą Państwo znaleźć na naszej stronie internetowej oraz w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej: pod numerem 87 5628210.

13
Grudzień