Aktualności

Rail Baltica – powstaje studium wykonalności

Firma, która przygotowuje studium wykonalności dla linii Rail Baltica na odcinku od Ełku do granicy z Litwą spotkała się w środę (31 lipca) z samorządowcami z powiatu suwalskiego oraz Czesławem Renkiewiczem, Prezydentem Suwałk by zaprezentować rozwiązania związane z przecięciem istniejących dróg z projektowaną linią kolejową.
- Po wybudowaniu Rail Baltici pociągi będą mogły mknąc linią kolejową z prędkością do 250km/h. W związku z tak dużą prędkością konieczne jest zapewnienie bezkolizyjnych i bezpiecznych skrzyżowań dróg z koleją – mówili w trakcie spotkania przedstawiciele firmy wykonującej studium wykonalności.
Ostateczny przebieg linii kolejowej powinien być zatwierdzony na przełomie 2019 i 2020 roku. Przewiduje się, że zaraz po tym zostanie ogłoszony przetarg na opracowanie dokumentacji technicznej dla wybranego wariantu, w którym projektanci szczegółowo określą rozwiązania techniczne dla tej inwestycji.
Już teraz wiadomo, że przez Suwałki linia kolejowa przebiegać będzie po starym śladzie. Uszczegółowiono też w jaki sposób będzie przecinała się z istniejącymi drogami.
- Cieszę się, że będą to tylko i wyłącznie skrzyżowania bezkolizyjne. To wpłynie na bezpieczeństwo Suwalczan oraz poprawi przepustowość na drogach. Kierowcy nie będą musieli nigdzie czekać aż przejedzie pociąg. Ruch będzie odbywał się płynnie – informuje Czesław Renkiewicz, Prezydent Suwałk.
Na południu naszego miasta, gdzie linia kolejowa przecina się z ul. Raczkowską wybudowany zostanie wiadukt drogowy – samochody pojadą nad torami. Tak samo będzie przy ul. Wojska Polskiego, gdzie powstanie również wiadukt drogowy.
Pomiędzy ul. Raczkowską, a Wojska Polskiego wybudowana zostanie stacja towarowa - ta obecnie mieszcząca się w centrum miasta przy ul. Utrata i Przytorowej zostanie zlikwidowana.
Przy ul. Staniszewskiego jest już wybudowany tunel drogowy, który docelowo będzie obsługiwał połączenie samochodowe Utraty z ul. Sejneńską i Staniszewskiego. Na wysokości tej ostatniej ulicy powstanie stacja pasażerska.
Przy ul. Sejneńskiej pociągi pojadą wiaduktem kolejowym nad jezdnią i wjadą na stację główną mieszczącą się na wysokości obecnego dworca. Składy, które pojadą dalej na Litwę przy ul. Północnej przejadą również wiaduktem kolejowym.
Wszystkie konstrukcje w naszym mieście powstaną w ramach budowy nadgranicznego odcinka Rail Baltica.

31
Lipiec