Zakończył się nabór wniosków związanych z dofinansowaniem do wymiany źródeł ciepła. Do końca marca wpłynęło 66 wniosków z czego 54 kwalifikuje się do przyznania dotacji. Łączna wysokość dotacji, o które ubiegają się mieszkańcy Suwałk to 189 tysięcy złotych.
Z końcem marca Urząd Miejski w Suwałkach zakończył przyjmowanie wniosków związanych z realizacją - po raz pierwszy w naszym mieście – programu pn. „Ograniczanie niskiej emisji na terenie miasta Suwałki”.
- W ramach programu chcemy udzielić naszym mieszkańcom dotacji celowej ze środków budżetu miasta Suwałk, na wymianę systemu ogrzewania na ogrzewanie proekologiczne – tłumaczy Czesław Renkiewicz, Prezydent Suwałk.
Do 31 marca 2016 r. wpłynęło 66 wniosków o dotację z tego:
- 17 na podłączenie do miejskiej sieci cieplnej,
- 28 na podłączenie nieruchomości do sieci gazowej,
- 21 na wymianę starego źródła na nowe.
4 wnioski nie spełniły wymagań formalnych (np. brak zgody wszystkich współwłaścicieli, dom nowy nie oddany jeszcze do użytkowania),
3 osoby wycofały swoje wnioski,
5 wniosków czeka na uzupełnienie.
54 wnioski na dzień dzisiejszy kwalifikują się do otrzymania dotacji, na kwotę 169.000 zł (w tym 1 wspólnota mieszkaniowa).
Po uzupełnieniu wniosków kwota ta może wzrosnąć do 189.000 zł. Miasto Suwałki na realizację programu w tym roku przeznaczyło 150 tysięcy złotych.
- Będziemy chcieli poszukać oszczędności i zwiększyć pulę środków, które przeznaczymy na ten cel po to by pomóc w realizacji planowanych przez Suwalczan inwestycji – informuje Prezydent Suwałk.
W ramach realizacji programu założono, że dotacja może być udzielona na dofinansowanie kosztów następujących zadań:
1) trwałą likwidację systemu ogrzewania, opartego na starym źródle ciepła i jego zmiana na:
- a) podłączenie do miejskiej sieci ciepłowniczej
- b) podłączenie do sieci gazowej
2) ograniczenie zużycia paliwa stałego, poprzez zastąpienie aktualnie używanych starych źródeł ciepła, na nowe źródła ciepła o wyższej sprawności wytwarzania ciepła i parametrach technicznych.
Wysokość dotacji na realizację pojedynczego zadania wynosi:
1) w przypadku właścicieli domów jednorodzinnych – 70% kosztów kwalifikowanych realizacji zadania, jednak nie więcej niż 3.000 zł brutto,
2) w przypadku wspólnot mieszkaniowych – 70% kosztów kwalifikowanych realizacji zadania, jednak nie więcej niż 10.000 zł brutto.