Z uwagi na konieczność dostosowania do aktualnych przepisów prawa prowadzonej przez Urząd Miejski w Suwałkach ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb) na nieczystości ciekłe oraz ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków występuje obowiązek zaktualizowania posiadanych danych.
W związku z powyższym informujemy, że zgłoszeń/aktualizacji należy dokonać w terminie do 30 września 2023 r.
Przypominamy, że właściciele nieruchomości posiadający zbiornik bezodpływowy lub przydomową oczyszczalnię ścieków zobowiązani są do zawarcia umowy z podmiotem świadczącym usługę w tym zakresie oraz posiadającym stosowne zezwolenie.
Właściciele nieruchomości, którzy nie zawarli jeszcze umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników z przydomowych oczyszczalni ścieków – powinni to uczynić niezwłocznie.
Każdy właściciel nieruchomości jest zobowiązany do udokumentowania usługi wywozu nieczystości ciekłych z użytkowanych urządzeń poprzez okazanie umowy oraz dowodów opłat za powyższe usługi na każde wezwanie organu kontrolującego.
W przypadku nie wywiązania się z wyżej wymienionych obowiązków zostanie przeprowadzona kontrola nieruchomości.
Formularz oraz szczegółowe informacje dostępne są na stronie https://um.suwalki.pl/mieszkaniec/gospodarka-sciekowa,4246/zgloszenie-do-ewidencji-zbiornikow-bezodplywowych-przydomowych-oczyszczalni-sciekow,2586754
a także formularz w wersji papierowej można pobrać w Urzędzie Miejskim w Suwałkach.
Zgłoszenia/aktualizacji można dokonać za pośrednictwem: poczty, elektronicznej skrzynki podawczej: epuap.gov.pl, poczty elektronicznej na adres os@um.suwalki.pl (dokument musi być opatrzony podpisem kwalifikowanym) lub osobiście do Urzędu Miejskiego w Suwałkach – Biuro Podawcze w godzinach pracy Urzędu, tj. poniedziałek 8:00-16:00, wtorek-piątek 7:30-15:30.
Komunikat dot. obowiązkowego zgłoszenia do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb) na nieczystości ciekłe oraz przydomowych oczyszczalni ścieków